Το 1816 ο Γερμανός βαρόνος Karl von Drais de Sauerbrun κατασκεύασε μια «τρεχαλομηχανή» από ξύλο που την ονόμασε «draislenne». Είχε δύο ρόδες, μία σέλα κι ένα τιμόνι. Η μπροστινή ρόδα έστριβε, όμως πετάλια δεν υπήρχαν. Έτσι ο αναβάτης ήταν υποχρεωμένος να δίνει ώθηση σπρώχνοντας με τα πόδια κόντρα στο έδαφος.
Το 1839, ο Σκωτσέζος σιδηρουργός Κιρκπάτρικ Μακμίλαν σχεδιάζει την «velocipede». Ο Μακμίλαν βελτίωσε την κατασκευή του Φον Ντράις, εισάγοντας πετάλια, που συνδεόταν με ράβδους με τον πίσω τροχό.
Είκοσι χρόνια αργότερα, το 1860, ο Γάλλος Πιέρ Μισώ αλλάζει το σχέδιο της velocipede, συνδέοντας τα πετάλια απευθείας με τον μπροστινό τροχό. Αργότερα, ο Μισώ θα εισάγει τη χρήση καουτσούκ στους τροχούς, ανοίγοντας το δρόμο για τα ελαστικά ποδηλάτου.Το 1870 οι Βρετανοί Τζέιμς Στάρλεϋ και Γουίλλιαμ Χίλμαν σχεδιάζουν ένα ποδήλατο με μεγαλύτερο μπροστινό τροχό. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνουν την ασύλληπτη, για την εποχή, ταχύτητα των 24 χλμ/ώρα.
Στις 29 Ιανουαρίου 1870 δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Αλήθεια» ότι το 1869 είναι έτος εισαγωγής στην Ελλάδα του ποδηλάτου, του «περίεργου τούτου και δυσκόλου άμα είδους παιδιάς και ταχυδρομίας», όπως γράφει η εφημερίδα, και εισαγωγείς του είναι ο βασιλιάς Γεώργιος Α' και ο Παύλος Δαμαλάς, γιατρός και Δήμαρχος Πειραιώς. Το 1890, τη χρονιά ίδρυσης της Διεθνούς Ποδηλατικής Ομοσπονδίας, έγιναν οι πρώτοι ποδηλατικοί αγώνες. Το πρώτο ποδηλατοδρόμιο της χώρας κατασκευάζεται στην Αθήνα για τις ανάγκες των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων, Πρόκειται για το μετέπειτα ποδοσφαιρικό Γήπεδο Καραϊσκάκη. Τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα έχουν δημιουργηθεί πολλές ποδηλατικές ομάδες που βρίσκονται συχνά για μία βόλτα στην πόλη ομαδικά. Παρατηρούμε ακόμα και 1000δες ποδήλατα να κάνουν βόλτες το καλοκαίρι ιδίως ένας νέος τρόπος κοινωνικής δικτύωσης ανθρώπων με κοινό ενδιαφέρον το ποδήλατο στις πολυσύχναστες πόλεις.
H Aναίς Ζακινού, φοιτήτρια αναφέρει στο metrogreece.gr «To ποδήλατο είναι τρόπο ζωής και σιγά σιγά γίνονται βήματα για να αποκτήσουμε ποδηλατική κουλτούρα που έχουν άλλοι λαοί, όπως για παράδειγμα οι Ολλανδοί. Το ποδήλατο είναι ένα μέσο αναψυχής που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον γι'αυτό προσπαθώ να το χρησιμοποιώ όσο περισσότερο μπορώ. Μην ξεχνάμε επίσης, πως η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει πολλούς να το χρησιμοποιούν καθώς είναι το πλέον οικονομικό μέσο. »
Πηγή: metrogreece.gr
Το 1839, ο Σκωτσέζος σιδηρουργός Κιρκπάτρικ Μακμίλαν σχεδιάζει την «velocipede». Ο Μακμίλαν βελτίωσε την κατασκευή του Φον Ντράις, εισάγοντας πετάλια, που συνδεόταν με ράβδους με τον πίσω τροχό.
Είκοσι χρόνια αργότερα, το 1860, ο Γάλλος Πιέρ Μισώ αλλάζει το σχέδιο της velocipede, συνδέοντας τα πετάλια απευθείας με τον μπροστινό τροχό. Αργότερα, ο Μισώ θα εισάγει τη χρήση καουτσούκ στους τροχούς, ανοίγοντας το δρόμο για τα ελαστικά ποδηλάτου.Το 1870 οι Βρετανοί Τζέιμς Στάρλεϋ και Γουίλλιαμ Χίλμαν σχεδιάζουν ένα ποδήλατο με μεγαλύτερο μπροστινό τροχό. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνουν την ασύλληπτη, για την εποχή, ταχύτητα των 24 χλμ/ώρα.
Στις 29 Ιανουαρίου 1870 δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Αλήθεια» ότι το 1869 είναι έτος εισαγωγής στην Ελλάδα του ποδηλάτου, του «περίεργου τούτου και δυσκόλου άμα είδους παιδιάς και ταχυδρομίας», όπως γράφει η εφημερίδα, και εισαγωγείς του είναι ο βασιλιάς Γεώργιος Α' και ο Παύλος Δαμαλάς, γιατρός και Δήμαρχος Πειραιώς. Το 1890, τη χρονιά ίδρυσης της Διεθνούς Ποδηλατικής Ομοσπονδίας, έγιναν οι πρώτοι ποδηλατικοί αγώνες. Το πρώτο ποδηλατοδρόμιο της χώρας κατασκευάζεται στην Αθήνα για τις ανάγκες των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων, Πρόκειται για το μετέπειτα ποδοσφαιρικό Γήπεδο Καραϊσκάκη. Τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα έχουν δημιουργηθεί πολλές ποδηλατικές ομάδες που βρίσκονται συχνά για μία βόλτα στην πόλη ομαδικά. Παρατηρούμε ακόμα και 1000δες ποδήλατα να κάνουν βόλτες το καλοκαίρι ιδίως ένας νέος τρόπος κοινωνικής δικτύωσης ανθρώπων με κοινό ενδιαφέρον το ποδήλατο στις πολυσύχναστες πόλεις.
H Aναίς Ζακινού, φοιτήτρια αναφέρει στο metrogreece.gr «To ποδήλατο είναι τρόπο ζωής και σιγά σιγά γίνονται βήματα για να αποκτήσουμε ποδηλατική κουλτούρα που έχουν άλλοι λαοί, όπως για παράδειγμα οι Ολλανδοί. Το ποδήλατο είναι ένα μέσο αναψυχής που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον γι'αυτό προσπαθώ να το χρησιμοποιώ όσο περισσότερο μπορώ. Μην ξεχνάμε επίσης, πως η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει πολλούς να το χρησιμοποιούν καθώς είναι το πλέον οικονομικό μέσο. »
Πηγή: metrogreece.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου